Salg, eksport og internationalisering

Vi bringer dig sikkert videre

Rigtig mange virksomheder er godt igang på en række eksportmarkeder, mens andre overvejer, hvordan de bedst kan komme igang. 

Uanset udgangspunktet er der behov for at vurdere, hvordan virksomhedens set-up skal designes. Denne proces skal bl.a. kortlægge markedet og lede til de rette beslutninger om indtrængning eller revurdering af tilstedeværelsen. Det være sig salgskanaler, strategiske partnerskaber, egen etablering af salg og/eller produktion, opkøb eller lignende.

Ditlev Consulting har mere end 25 års erfaring med at udvikle internationale forretninger og aktiviteter, herunder de mest hensigtsmæssige strategier og organisering.

Vi kan således levere solid sparring i forhold til at afdække muligheder, strategier og konkret implementering.

“Jette arbejder med strategi i øjenhøjde med en konkret og målrettet tilgang. Dét, suppleret med Jettes evner og viden inden for internationalisering, ledelse, salg og markedsføring gør hende til en attraktiv samarbejdspartner for enhver virksomhed.”

Helle Trap Friis,
Innovationskonsulent, Alexandra Instituttet
Hvilken værdi bringer vi?

Konkret og handlingsorienteret sparring inden for salg, eksport og internationalisering, hvor vi for eksempel bidrager til virksomhedens arbejde med:

  • Indtrængning på nye markeder
  • Bedre sammenhæng i salg og markedsføring – mål og fokus, organisering, digitale muligheder osv.
  • Forretningsmodeller, herunder en effektiv salgsindsats
  • Fusioner, samarbejder, strategiske alliancer, opkøb
  • Viden om markeder og sparring i forbindelse med forhandlinger med kunder, samarbejdspartnere osv. 

PS! Hos os taler vi flydende engelsk og tysk, ligesom vi også taler “skandinavisk”

Tilpassede forløb

Heller ikke her gå vi kompromis: der er ingen “one-size fits all”. Udgangspunktet for ethvert arbejde med salg, eksport og internationalisering er den enkelte virksomheds situation, overordnede mål og strategi. Er det ikke tydeligt afdækket, begynder processen altid med en afklaring heraf.

I forløbet sikres således, at mål, strategier og handlinger fastlægges, ligesom organisering, kompetencer og ressourcer for en succesfuld implementering afdækkes.

Manglende markedsorientering i innovation?

En kronik i Børsen 22/9-18 havde overskriften "Der mangler markedsorientering i innovationsdebatten", men er det nu også problemet? Det er nok nærmere manglende eksekveringsevner i virksomhederne. Læs Jettes blogindlæg...

læs mere

Jette i arbejdstøjet for den irske regering

I september måned har Jette Ditlev været i arbejdstøjet for Enterprise Ireland, der er en institution under den irske regering. Jette har som international ekspert deltaget i at evaluere en række ansøgninger i programmet "Disruptive Technology Innovation Funding"....

læs mere

Jette Ditlev i bestyrelsen hos EC Sikring A/S

Jette Ditlev er indtrådt i bestyrelsen hos sikringsvirksomheden EC Sikring A/S i Juelsminde, hvor hun primært skal bidrage indenfor strategi, salg og vækst. EC Sikring A/S skaber tryghed og sikkerhed for både private og virksomheder og udbyder en række løsninger...

læs mere

Tips & tricks til SME Instrumentet

I magasinet DRIVKRAFT (no. 11) kan du læse Jettes artikel om SME Instrumentet. Så boost din forretning ved at understøtte innovation af nye produkter, nye forretningsmodeller eller noget helt tredje. 2018 DRIVKRAFT no. 11 - Boost din forretning med SME...

læs mere